امروز : چهارشنبه 30 مرداد 1398
تصویر روز
دیگر خبرها
کد خبر: 19818
تاریخ انتشار: جمعه 17 می 2019 - 09:34
مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق:
حبیب حسن زاده بافقی گفت: روابط عمومی در دیدگاه بسیاری از متخصصان،تلاش آگاهانه برنامه ریزی شده و مستمر برای ایجاد و حفظ حسن تفاهم میان یک سازمان و عموم افراد جامعه است.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ حبیب حسن زاده بافقی مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما ضمن تبریک روز ” ارتباطات و روابط عمومی ” به همه همکاران خود در شهرستان بافق به ویژه پرسنل سخت کوش، مؤمن و تلاشگر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق عنوان کرد: روابط عمومی ها با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی، ضمن شناخت صحیح مسئولیت ها و نیازها،منافع متقابل سازمان خود با رسانه ها را حفظ کرده و با استفاده از راهکارهای مناسب ارتباطی و پرهیز از انتظارات نامعقول و غیر منطقی و خودداری از دروغ پردازی و پنهان کاری، باید سعی در ارائه اطلاعات و اخبار شفاف سازمان داشته باشند .

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت افراد حرفه ای و توانمند در ساختار روابط عمومی گفت : برای عبور از چالش های فراروی این عرصه، قانونمند کردن مسئولیت ها و حرکت به سمت حرفه ای بودن در حوزه روابط عمومی از مهمترین آنها است.

 

حسن زاده بافقی تصریح کرد : آنچه امروز روابط عمومی های سازمانها، نهادها و دستگاه های فعال در جامعه مدنی صرف نظر از نوع مسئولیتها اعم از خدماتی، نظارتی، اجرایی و تولیدی به آن نیاز دارند، پویایی حوزه روابط عمومی با استفاده از پتانسیل های تخصصی منابع انسانی است تا به واسطه آن شناخت از مردم و درک خواسته های آنها صورت پذیرد.

 

وی با بیان اینکه در هر حوزه ای نبود تفکر و تلاش، آسیب و تهدیدی جدی برای سازمان و خدمات رسانی توسط آن محسوب می شود، افزود: از دیگر بحران هایی که روابط عمومی ها را در بر می گیرد، دچار شدن به روزمرگی و گره خوردن با کارهای عادی و جاری است، این امر باعث می شود روابط عمومی ها از برنامه ریزی های کلان و استراتژیک غافل شوند و کارکرد اصلی و مهم آنها مغفول بماند.

 

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی عنوان کرد: جایگاه و نقش یک روابط عمومی کارآمد در توسعه هر سازمان با اهداف و شرح وظایف خاص آن سازمان مقوله اساسی و مورد توجه متخصصان ارتباطات بوده است. همه سازمانها و ادارات به یک واحد روابط عمومی منسجم، پویا و قدرتمند و مهمتر روابط عمومی دانشی نیازمندند تا با تجمیع افکار عمومی نسبت به شکل گیری و جهت گیری افکار عمومی با هدف آگاهی رساندن از فعالیت های سازمان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: رسیدن به این مهم کارآمدی حوزه روابط عمومی را مشخص می کند. روابط عمومی در دیدگاه بسیاری از متخصصان ” تلاش آگاهانه برنامه ریزی شده و مستمر برای ایجاد و حفظ حسن تفاهم میان یک سازمان و عموم افراد جامعه است.

 

حسن زاده بافقی اظهار داشت : یک روابط عمومی موفق باید بتواند از آنچه روی می دهد و قرار است روی دهد، یک نقشه مناسب ترسیم و آنچه عملیاتی شده است را مستند سازی کند. دسته بندی اطلاعات و به روز کردن دانش نیز برگ برنده ای است که باید برای آن برنامه ریزی کرد. در زمانی که حتی تصورش را نمی کنیم، این موارد می تواند مانند چراغی نورانی مسیر تاریک را روشن و ما را به سر منزل مقصود راهنمایی کند.